• Koti
  • Ajassa
  • Pelin henki
  • Kentät
  • Kilpagolf
  • Pelaaminen
  • Puntarissa
  • Spike Bar
Spikebar
Ajassa 0

Kansallisten golfviikkojen aika

Janne Tarmio · 16.5.2017


Kuinka markkinoida golfia tilanteessa, jossa kilpailua kansalaisten vapaa-ajasta käydään kuumeisemmin kuin koskaan?

Muutama vuosi sitten Suomessa lanseerattu Kansallinen Golfviikko on osoittautunut varsin toimivaksi ratkaisuksi. Golfliiton golf.fi-palvelussa tapahtuma esitellään näin:

”Kansallinen Golfviikko on Suomen golfin PR-viikko. Sen tavoitteena on madaltaa kynnystä astua golfkentälle, nostaa golfin huomioarvoa mediassa ja yhteiskunnassa sekä auttaa paikallisia toimijoita kasvattamaan lajin suosiota paikallisella tasolla.”

Tänä vuonna golfviikkoa vietetään kesäkuun alkupuolella 5.-11.6. Golfliitto on nimennyt tämän vuoden naisten teemavuodeksi, joten naisgolfarit halutaan luonnollisesti nostaa golfviikonkin keskiöön.

Kansallisen golfviikon tapahtumakalenteri on pian valmistumassa. Sieltä voi tutustua golfseurojen järjestämiin  tempauksiin eri puolilla Suomea. Lajikokeilu ja golfiin tutustuminen on viikon aikana tehty mahdollisimman helpoksi. Toivottavasti myös paikallista mediaa onnistutaan saamaan paikalle.

Toukokuun toiseen viikkoon mennessä National Golf Monthin mainoksia on kuultu 35 kansallisella tai paikallisella radioasemalla.

Britteinsaarilla lajia markkinoidaan samassa hengessä, mutta kovemmin panoksin. Viikon sijasta uusia naisharrastajia värväämään pyrkivällä tempauksella on kestoa kokonaisen kuukauden verran.

National Golf Monthin taustavoimana häärii British Golf Industry Association. Tueksi on otettu laaja mainoskampanja radiossa ja printtimediassa. Sosiaalisessa mediassa kampanjointi aloitettiin huhtikuun lopulla mittavalla vyörytyksellä. Keulakuvana oli Paul McGinley ja liikkeellelähtöä tuettiin myös England Golfin (kansallinen golfliitto), Sport Englandin ja useiden golftoimijoiden rummutuksella.

Hashtag #GirlsGetGolfing tavoitti nopeasti kolme miljoonaa ihmistä sosiaalisen median eri kanavissa. Golf näkyi ja kuului myös lukuisissa perinteisemmissä medioissa. Tukena olivat monet mediapersoonat sekä Mel Reidin ja Charley Hullin kaltaiset valovoimaiset golfarit.

Toukokuun toiseen viikkoon mennessä National Golf Monthin mainoksia on kuultu 35 kansallisella tai paikallisella radioasemalla. Mainoksia ja golfin terveysvaikutuksia esitteleviä toimituksellisia artikkeleja on voitu lukea Yoursin ja Top Santén kaltaisissa lifestyle-julkaisuissa.

Golfseurojen ja opettavien ammattilaisten kytkeytyminen mukaan kampanjaan on tehty helpoksi. Kampanjan uskotaan tavoittavan yli 10 miljoonaa ihmistä kuukauden loppuun mennessä.

British Golf Industry AssociationKansallinen GolfviikkoNational Golf MonthSuomen Golfliitto
Jaa Tweet

Katso myös

  • Ajassa

    Ladies European Tour vaihtaa kiertueen johtajaa

  • Ajassa

    Lähietäisyydeltä

  • Ajassa

    Green card – puolesta vai vastaan?

Olemme Facebookissa

Uusimmat päivitykset

  • Vierumäellä taas

    8.8.2022
  • Mustaa valkoisella

    30.11.2021
  • Vierumäki Finnish Challenge -tunnelmia kuvina

    13.8.2021
  • Gant Ladies Openissa bongattuja

    18.7.2021
  • Tunnelmia Tournament Players Championshipistä

    4.6.2020
  • Oikullisuuden puolesta

    21.8.2017

Arkistot

  • elokuu 2022
  • marraskuu 2021
  • elokuu 2021
  • heinäkuu 2021
  • kesäkuu 2020
  • elokuu 2017
  • heinäkuu 2017
  • kesäkuu 2017
  • toukokuu 2017
  • huhtikuu 2017
  • maaliskuu 2017
  • helmikuu 2017
  • tammikuu 2017
  • joulukuu 2016
  • marraskuu 2016
  • lokakuu 2016
  • syyskuu 2016
  • elokuu 2016
  • heinäkuu 2016
  • kesäkuu 2016
  • toukokuu 2016
  • huhtikuu 2016
  • maaliskuu 2016
  • helmikuu 2016
  • tammikuu 2016
  • joulukuu 2015
  • Spike Bar

© 2015 Janne Tarmio/Viestintä Tarmio Oy